Příroda je víc než my, víc než cokoliv, kdokoliv

čtvrtek 26. prosince 2013

American Pit Bull Terrier

  Tak a je tu poslední rozbor plemene, než uzavřeme jednu kapitolu, která se skládala z nejoblibenějších plemen. Dostali jsme se k Pitbullovi nebo-li Americkému Pitbulteriérovi.

Základní informace:

  • ANGLICKÝ NÁZEV:              American Pit Bull Terrier
  • ZEMĚ PŮVODU:                     USA USA
  • ŘAZENÍ:                               UKC : Terriéři FCI : Neuznaná plemena
  • VÁHY:  U psů je váha v rozmezí 16 až 30 kg.
                   U fen je váha v rozmezí 13 až 22 kg.
  • VÝŠKY: Pes má v kohoutku 43 až 56 cm.
                    Fena má v kohoutku 43 až 56 cm.
  • ZBARVENÍ: Povoleno je jakékoli zbarvení
  • POVAHA: Výborný společník, vhodný k dětem, mírumilovnýk lidem, Je výjimečně odolný vůči fyzické a psychické zátěži, dokáže vytrvale a tvrdě pracovat a potřebuje být stále něčím zaměstnán
  • PŘEDCHŮDCE: Křížení velkých farmářských psů s teriéry
  • PÉČE: Potřebuje přítomnost své smečky i svého pána, je velmi nutná socializace a zároveň dominance nad tímto jedincem, je velmi důležité si vůdcovství udržet, proto se ne nedoporučuje slabým povahám, je to velmi náročný pes na výchovu, s jeho výchovou je třeba začít od štěněte, stejně jako u předešlých je třeba s ním dělat různé aktivity, které jej budou vysilovat a na kterých si bude vybíjet energii. 

 Junior a Daddy

Proč je pitbull označován za nejagresivnější zvíře?


  Nad tímto jsem hrozně dlouho uvažoval, přečetl některé knihy, shlédl hodně pořadů, přestože jsem měl odpověď už jistou, stále jsem chtěl mít něco, co bude "neprůstřelná právnická odpověď". Jelikož je pitbull naprosto oddán svému pánovi a tohle plemeno se bohužel díky své špatné (neprávem) pověsti dostává do ruk špatných lidí (bohužel). K psovi se může dostat i člověk, který to nemá příliš v hlavě srovnané a jak je známo, takových se mezi námi pohybuje až přes příliš. Často si právě tito nevyrovnaní lidé dostávají k těmto psům a ti samozřejmě neví, co je správné a co ne. Pro ně jsou správné věci ty, za které je považuje jejich pán a názor kohokoliv jiného je nezajímá, proto je toto plemeno často vychováváno jako útočník a pokud se to jeho pánovi líbí, bude se mu chtít za každou cenu zavděčit. Tohle je tedy moje teorie American Pit Bull Terrier, že pes se nestává agresivní, protože by měl nějakou svojí frustraci, je však natolik oddaný, že pro svého pána je nebezpečný a agresivní na okolí. 








  PitBull se mi osobně hrozně líbí, ale nedovolím si jej koupit hned jako prvního psa, rád bych nejdříve nasbíral co nejvíce možných zušeností s výchovou, ale časem bych si určitě tohoto mazla rád pořídil, když se na tohohle psa divám, dokáže ve mě vyvolat všelijaké pocity, když si hraje, přijde mi to hrozně veselé, naopak když přistupuje s opatrností, mám z něj určitý zdravý respekt. Líbí se mi takové stvoření, které dokáže ve mě měnit nálady podle toho jak se chová. Kdybych byl o pár let zkušenější, vůbec bych neváhal, ale nerad bych do svého života přivedl psa, kterého bych vlastní nezkušeností musel utratit nebo předat jinam.


Žádné komentáře:

Okomentovat